Activitats realitzades en llengua catalana per trobar les diferències entre mites i llegendes i per familiaritzar-se amb les històries de mites de la cultura grega
La mestra llegeix en veu alta un relat adaptat d’un mite grec, en gran grup. En aquest cas utilitza la col.lecció Mites de d’editorial Cruïlla. Es llegirà un mite diferent a cada classe (Alciona i Cèix, Eco i Narcís, Persèfone i les llavors de magrana i Els dotze treballs d'Hèrcules).
Un cop acabada la lectura es farà un comentari sobre què els ha semblat, si el coneixien, etc. Se'ls demanarà que expliquin les diferències i similituds que ells pensen que hi ha entre una Llegenda (treballada a l'aula amb els tutors) i un Mite.
S’explicarà als alumnes que cada grup farà un mural sobre la història que han sentit a la Biblioteca. Per a la propera sessió hauran de buscar informació sobre el mite (personatge, lloc, imatges, adaptacions cinematogràfiques, etc) i portar tot el que hagin trobat per poder elaborar el mural.