Mites grecs
Activitats realitzades en llengua catalana per trobar les diferències entre mites i llegendes i per familiaritzar-se amb les històries de mites de la cultura grega
Desenvolupament de l'Activitat:
La mestra llegeix en veu alta un relat adaptat d’un mite grec, en gran grup. En aquest cas utilitza la col.lecció Mites de d’editorial Cruïlla. Es llegirà un mite diferent a cada classe (Alciona i Cèix, Eco i Narcís, Persèfone i les llavors de magrana i Els dotze treballs d'Hèrcules).
Un cop acabada la lectura es farà un comentari sobre què els ha semblat, si el coneixien, etc. Se'ls demanarà que expliquin les diferències i similituds que ells pensen que hi ha entre una Llegenda (treballada a l'aula amb els tutors) i un Mite.
S’explicarà als alumnes que cada grup farà un mural sobre la història que han sentit a la Biblioteca. Per a la propera sessió hauran de buscar informació sobre el mite (personatge, lloc, imatges, adaptacions cinematogràfiques, etc) i portar tot el que hagin trobat per poder elaborar el mural.