Escollim les nostres lectures

Els alumnes proposen quines lectures adquirir per a la biblioteca de l’escola, argumentant les seves eleccions i participant en el procés de selecció respectant un pressupost assignat. Aquesta activitat potencia el gust per la lectura, ja que els alumnes tenen veu en la selecció de llibres que estaran disponibles per a tothom. Implica l’alumnat en el procés de tria i compra, fent que sentin la biblioteca com un espai propi, amb llibres que realment els interessen.

Llibreries on buscar

UP: Escollim les nostres lectures


Objectius d’aprenentatge

Continguts

Indicadors d’avaluació


Desenvolupament de les sessions

Sessió 1: Proposta de llibres per a la biblioteca

Sessió 2: Selecció i votació dels llibres


Avaluació


Observacions

📌 Nombre de llibres proposats:

📌 Diversitat lingüística:

📌 Adequació a l’edat:

📌 Educació en valors democràtics:

📌 Gestió econòmica:


Com aquesta activitat motiva la lectura i crea nous lectors

Fomenta la lectura per plaer: En triar els seus propis llibres, els alumnes connecten amb les seves preferències i descobreixen lectures que els motiven.

Dóna protagonisme als alumnes: Quan senten que la seva opinió compta, augmenta el seu interès per la biblioteca i per llegir els llibres que han ajudat a seleccionar.

Crea una comunitat lectora: Escoltant les recomanacions dels companys, descobreixen nous autors i gèneres que potser no haurien triat per si sols.

Reforça el compromís amb la biblioteca: Saber que els llibres adquirits són el resultat del seu esforç i elecció fa que tinguin més ganes de llegir-los i compartir-los.

Relaciona la lectura amb la vida real: Introduir el concepte de pressupost i elecció ajuda a entendre la importància de prendre decisions informades, també en la lectura.