Visita d'autors

Recursos:

F1.- La coberta, la contracoberta, portadella i els textos que parlen del contingut d’un llibre.

F2.- Novel.la, conte, llegenda, poesia, endevinalla

Vers, estrofa, tornada, protagonista, antagonista, narrador, conflicte

C2- El conte i la llegenda: l’argument, els personatges, el lloc, el temps.

P5.- Descripció de les característiques dels personatges, relacionades amb la seva edat, el temps, la classe social

P6.- Descripció dels escenaris i dels canvis d’aquests segons on se situen els esdeveniments.

P7- Lectura conjunta i individual guiada i progressivament autònoma, per practicar algunes estratègies lectores que ajuden a contextualitzar el contes com l’anticipació de l’argument a través del títol o bé a través de les imatges dels personatges i dels escenaris on passen les accions.

P8- Resposta a preguntes. sobre l’argument, els personatges, el lloc i el temps on passa la història.

A2.- Interès i valoració del text literari com a vehicle de comunicació i d’interacció i com a possibilitat de gaudi personal.


Indicadors d’avaluació:

CA1IA3 Identifica l’argument, el temps, els personatges i el lloc d’una obra llegida.

CA2IA3 Comenta i recomana, amb ajuda, els llibres llegits

LA SARA PEGUES I LA FASTIGOSA

Durant aquest curs llegirem i treballarem el llibre LA SARA PEGUES I LA FASTIGOSA... La Sara ja ens ha enviat una carta encriptada que hem de resoldre per saber què ens diu... Farem activitats molt engrescadores i el producte final serà una exposició d'un munt de personatges nous que elaborarem en grup cooperatius... Qui ho sap, potser la Gisela vol aprofitar-ne algun i incloure'l en el seu proper llibre de la col·lecció... no?

Amb moltes ganes d'entrevistar-la, anem fent fins que arribi el gran dia!

La Gisela ja ens ha visitat i hem aprés moltes coses amb ella!!!

Compartim amb vosaltres aquest vídeo i aquestes fotos:

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

ARRIBA EL SR. FLAT!

El Jaume ens ha visitat i... quina sorpresa! Aquest any l'ha acompanyat la seva companya, la il·lustradora del llibre, la Liliana Fortuny!

Entre tots dos ens han fet passar una estona ben divertida, imaginativa i engrescadora ! Moltes gràcies!

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

EL MONSTRE I LA BIBLIOTECÀRIA

Novament hem tornat a tenir el Monstre, amagat vés a saber on, en la nostra biblioteca. Tots els alumnes de 3r ens hem llegit i treballat el divertit llibre d'Alfredo Gómez EL MONSTRE I LA BIBLIOTECÀRIA.

LA Karla ens ha visitat i, entre tots, hem construït una història de monstres fantàstica i esbojarrada. Hem fet de creadors literaris gràcies a la nostra imaginació amb la guia d'aquesta animadora tan professional...

EL MISTERI DE LA TIFA DE GOS ABANDONADA

Els nens de 4t curs de l'escola han quedat encantats amb la seva xerrada i amb les dedicatòries que ha escrit en tots els nostres llibres.

Durant el 2n i 3r trimestre hem llegit i treballat EL MISTERI DE LA TIFA DE GOS ABANDONADA, un llibre de l'editorial Bambú, on les germanes Crostó, tres àvies molt divertides, juntament amb en Marcel, el nét d'una d'elles, intenten resoldre un gran misteri. La seva investigació s'interposarà en els plans d'uns lladres que acaben de robar l'oficina del banc del barri. Els pispes no saben on s'han ficat. Armades amb agulles de fer mitja, plantofes i perfums anestèsics, les àvies estan disposades a tot per a què els lladregots no se surtin amb la seva. Una aventura trepidant amb molt d'humor, persecucions i astúcia... i on es treballen diferents valors com el respecte, la convivència, el civisme i la cura del medi ambient