PRÉFÉRENCES DE LECTURE
Activitat realitzada en llengua castellana on escullen el seu tema favorit de qualsevol gènere literari i exposen llibres que han llegit d'aquest tema argumentant el per què de l'elecció.
- PREFERÈNCIES LECTORES
Recursos:
Conèixer les dades que cal recollir per identificar o citar un llibre. (F1)
Coneixement del funcionament de les biblioteques escolars i públiques per saber on es poden trobar llibres per a la seva edat i de temes del seu interès. (C1)
Coneixement del funcionament d’una biblioteca virtual per trobar-hi novetats, recensions de llibres, opinions de lectors, recomanacions d’obres, de temes o d’autors. (C2)
Lectura silenciosa, personal i autònoma de les novel·les, poemes, còmics, revistes o altres textos triats i adequats a l’edat. (P1)
Lectura, audició i visionat guiats i autònoms de diversitat d’obres de literatura infantil i juvenil o popular en formats i suports variats, tenint com a referència els seus gustos, interessos i coneixements. (P2)
Participació en les converses, debats o presentacions de llibres al grup classe. (P3)
Comentaris i recomanacions dels llibres als altres nens i nenes de la classe. (P4)
Expressió oral o escrita de les vivències experimentades en la lectura de textos d'imaginació i literaris i de l'opinió personal sobre els temes que tracten i la manera de tractar-los, adoptant-hi una posició crítica. (P5)
Utilització autònoma, de la biblioteca de l’escola i dirigida de les virtuals, per l’orientació de la lectura personal. (P6)
Valoració dels textos llegits amb judicis adequats a l’edat. (A2)
Voluntat per compartir els sentiments i les emocions suscitats en l’experiència lectora o de visionat de textos literaris. (A4)
Indicadors d’avaluació:
CA2IA1 Utilitza de forma autònoma la biblioteca escolar i virtual per escollir les seves lectures.
CA2IA2 Mostra iniciativa per llegir textos diversos d’acord amb les seves preferències.
CA2IA3 Té una opinió crítica i personal de les lectures realitzades i la manifesta en les activitats relacionades amb la lectura (tertúlies, recomanacions…).
-Sessió 1 - Preferències lectores
Sessió: 1
Títol: Preferències lectores
Llengua de vehiculació: Francès
Agrupament: Grup sencer
Desenvolupament:
Activitat 11: El meu tema favorit
S’exposen i s’expliquen els diferents generes literaris: Poesia, narrativa i teatre.
Dins el gènere narratiu podem trobar novel·les de diferents tipus: Aventura, misteri, romàntica, realista, històrica, fantasia, ciència ficció i humor.
Cada alumne, individualment, triarà un tema d’acord amb les seves preferències.
Agruparem els alumnes per la temàtica escollida.
Cada grup identificarà i localitzarà de forma autònoma, en la biblioteca escolar i virtual lectures de la temàtica escollida.
Cada grup començarà a preparar la seva exposició on explicaran per què els agrada aquell tema i citaran o presentaran els llibres seleccionats.
Material:
Fitxa El meu tema favorit (Vegeu Annex o Carpeta Material UT66 Preferències Lectores)
Sessió 2 - Preferències lectores
Test tipus de lector.
Sessió: 2
Títol: Preferències lectores & Test de Tipus Lector
Llengua de vehiculació: Francès
Agrupament: Petits grups
Desenvolupament:
Activitat 12: El meu tema favorit
Cada grup exposarà oralment la seva preferència de la temàtica escollida.
Activitat 13: Test de tipus Lector:
Cada alumne completa el test d’autoavaluació per determinar l’evolució al llarg dels dos cursos.
Material:
Test d’autoavaluació de 6è
CURS 2021-2022
ALTRES ANYS