Engegar i apagar correctament un ordinador o portàtil.
Reconèixer les parts principals: pantalla, teclat, ratolí, altaveus i càmera.
Utilitzar el ratolí amb autonomia: clic, doble clic i arrossegar.
Escriure paraules senzilles amb el teclat físic i virtual.
Obrir i tancar un programa o aplicació educativa instal·lada en local.
Tractar correctament el material de l’escola i deixar-lo al seu lloc.
Competència clau: sentir-se còmodes amb el dispositiu i perdre la por a utilitzar-lo.
Iniciar sessió a l’ordinador amb el seu usuari personal.
Accedir al compte de correu i entorn digital @educand.ad.
Entrar al Classroom i reconèixer les tasques o missatges del mestre.
Obrir els document compartits pel docent.
Accedir a una carpeta del Google Drive per veure produccions digitals publicades (ex: treballs de plàstica).
Competència clau: iniciar-se en les eines digitals de l’escola i comprendre que tenen un usuari propi.
Entendre que les contrasenyes són personals i no s’han de compartir.
Reconèixer que cal demanar ajuda si alguna cosa no funciona o no els fa sentir bé.
Respectar les normes bàsiques d’ús responsable del dispositiu i de l’entorn digital escolar.
Competència clau: començar a desenvolupar consciència digital i responsabilitat en l’ús de la tecnologia.
Mostrar iniciativa per engegar, escriure i moure’s pel dispositiu sense por.
Seguir les instruccions del docent amb atenció i respecte.
Valorar la tecnologia com una eina que ajuda a aprendre i crear.
Competència clau: adquirir confiança i autonomia inicial en l’ús de les eines digitals.